Az ügyvédként ingatlan adásvétel során ügyfeleimet végigkísérem a teljes adásvételi folyamaton, ám nagyon fontos, hogy ők is tisztában legyenek az ingatlan ügyletek lebonyolításának folyamatával. Megfelelő tájékoztatással és körültekintő, szekértő ügyvédi képviselettel minimalizálható az ingatlan adásvétel menete során felmerülő potenciális kockázat.

Amennyiben ingatlan adásvétel lebonyolítását szeretné, a következő lépéseket kell együtt végigjárnia (az egyes lépéseket részletesen is bemutatom a videó alatt):

1. Megállapodás a felek között

Miután kiválasztotta a vevő a számára megfelelőnek tűnő, eladó ingatlant, a felek egy szóbeli vagy írásbeli egyeztetési folyamat során megállapodnak az ingatlan ügylet lebonyolításának feltételeiben, ezt követően pedig ügyvédet választanak. Az ingatlan adásvétel során elengedhetetlen az ügyvédi képviselet, hiszen az ingatlan adásvételi szerződést minden esetben ügyvédnek kell ellenjegyeznie.

  • Arról, hogy hogyan érdemes ügyvédet választani, ide kattintva olvashat
  • Arról, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt egy jó ingatlanjogi ügyvéd, ide kattintva olvashat
  • Az ingatlan adásvétel ügyvédi díjáról ide kattintva olvashat
Miben kell megegyeznie a szerződő Feleknek – vevő(k) és eladó(k) – ingatlan adásvétel esetén?
  • Vételár és ütemezése, foglaló összege (foglalóról többet a Cikkek menüpont alatt olvashat)
  • Birtokba bocsátás ideje és módja
  • Ingatlanban maradó berendezések, felszerelések
  • Bankkölcsönből történik-e finanszírozás, ha igen, akkor szükséges dönteni a bank személyéről, tekintettel arra, hogy a banki feltételeket a szerződésben rögzíteni kell
  • Amennyiben teher van az ingatlanon, a tehermentesítés módjáról, ebben irodánk teljes körű tájékoztatást és segítséget nyújt

2. Az ingatlan kiválasztását követően konzultáljon szakérő ingatlanjogi ügyvéddel és ellenőriztesse az ingatlant tulajdonosi hátterét!

Ha kiválasztotta azt az ingatlant, amelyet megvásárolni szeretne és az eladóval megegyezett a vételárban, keressen meg akár telefonon, akár e-mailben, hogy megbeszélhessük a konkrét adásvétel során felmerülő teendőket és azok megoldásait!

Az én praxisomban – amennyiben az ügyfél személyes konzultációt a szerződéskötést megelőzően nem kér – telefonos megbeszélést és felkérést követően e-mailben megkérem a szükséges adatokat, lekérem a tulajdoni lapot a TAKARNET rendszeren keresztül.

3. Szerződés előkészítése és véleményezése

Az ingatlan tulajdonosi hátterének földhivatalnál történő ellenőrzését követően 1-2 napos határidővel elkészítem a szerződés tervezetét, amit megküldök az ügyfelemnek és eladónak véleményezésre. Amennyiben az ingatlan adásvételi szerződés tervezetével kapcsolatban kérdés merül fel, mindent elmagyarázok akár telefonon, akár e-mailben, de a személyes konzultációra is lehetőség van.

4. Időpont egyeztetés és az ingatlan adásvételi szerződés megkötése

Amikor minden kérdést tisztáztunk, és az adásvételi szerződés szövege minden fél részéről elfogadásra került, időpont egyeztetésre kerül sor. A szerződéskötésre általában az ügyvédi irodámban kerül sor, de ha a felek közösen más helyszínt javasolnak, és a feltételek (nyomtató, esetleg internet) ott is adottak, természetesen arra is van lehetőség, hogy a szerződés máshol köttessen meg. Kötöttem már adásvételi szerződést a vevő dunaújvárosi munkahelyén is, mivel mindkét félnek az volt megfelelő.

***

Hasznosnak találta ezt a cikket?

Ossza meg ismerőseivel is és kövesse a Janicsák Ügyvédi Iroda bejegyzéseit a Facebookon!

Ingatlan adásvétel menete - ingatlanjogi ügyvéd tippjei

5 nyomós érv amellett, hogy minket válasszon

Hogy miért válassza a Janicsák ügyvédi irodát ingatlan ügyleteinek és cégjogi ügyeinek lebonyolításához?

  • Professzionális ügyvédi szolgáltatás
  • Méltányos árak, megfizethető ügyvédi díjak
  • Barátságos mégis profi ügyvéd, aki Önt partnerként kezeli
  • Segítünk megérteni és szívesen elmagyarázzuk részletesen a szükséges lépéseket
  • Velünk egyszerű és hatékony ügymenet

Kérdése van?

Szimpatikus Önnek ez az iroda?

Ajánlatkéréshez és tanácsadásért vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

10 fontos kérdés ingatlan adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatosan

10 fontos kérdés ingatlan adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatosan

Egy egy vagy két oldalas ingatlan adásvételi szerződés is alkalmas lehet arra, hogy a tulajdonjog átvezetésre kerüljön az ingatlan-nyilvántartásban. Számunkra azonban fontos, hogy ügyfeleinkkel a lehető legtöbb kérdést átbeszéljük. Továbbá az is, hogy ezeket rögzítsük a szerződésben, ne pusztán utaljunk arra, hogy a nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv szabályai az irányadók, mivel ez egy jogi képzettséggel nem rendelkező embernek nem sok segítséget nyújt.

boritek-ikon

Írjon nekem, ha kérdése van, vagy szeretne ajánlatot kérni!

13 + 12 =

telefon-ikon-ugyved

Szeretne inkább visszahívást kérni?

10 + 9 =